Вирощування дині у відкритому грунті

Описание: Все про вирощування рослин родини гарбузових — гарбуз, кавун, диня, кабачок та інші

Smila
Smila
Репутація: 1 (+1/−0)
Повідомлення: 19
З нами: 1 год 5 місяців

Сообщение #1 Smila » 25.05.2017, 20:16

Допоможіть порадою що робити необхідно з динею щоб розсада гарно прижилась. Розсада висаджена в парник невеликий, але листя вкрилось якимись плямами. Чим обробити диню, може їй жарко під плівкою?

Galina
Galina
Репутація: 1 (+1/−0)
Повідомлення: 14
З нами: 1 год 5 місяців

Сообщение #2 Galina » 25.05.2017, 20:52

У парнику на грядці постаратися створити умови максимального тепла і освітленості. Наприклад, в сонячному місці заздалегідь за тиждень до висадки розсади застелити землю чорним лутрасілом, пізніше при вирощуванні дині тримати завжди закритою плівку на дугах з північного боку - відкривати тільки з південного. Але і при всіх стараннях врожайність коливається в залежності від того, яке складеться літо. Найуспішніше виходять сорти з маленькими плодами. Після четвертого справжнього листка стебло прищипують, тому що плоди зав'язуються краще на бічних стеблах.
Порада одна - вибирайте ранньостиглі сорти (65-70 днів написано, але плодів раніше, ніж через 90 днів після сходів не чекайте). А в іншому - на смак і колір ... Наприклад, є сорт "Блонді". Вони дрібні як яблука, але врожайні (багато). Зовні біло-зелененькі, смугасті, всередині - яскраво-руді. Солодкі, але специфічного динного запаху не мають. Декому не подобаються.
Прищипуйте нещадно - схему формування дині шукайте окремо (занадто довга розмова). Одне скажу: диньки утворюються на пагонах 3-го порядку (решта чоловічі квіти - безглузді). 1 рослина - 2 пагони довжиною 2 м, на кожному 1-2 зав'язі.
Грядка - перегній на штик лопати, на 2 кв.м 6 рослин (більше не має сенсу - все заросте і потім не підійдеш).
Сподобалися гібриди Злато скіфів і Ожен від Гавриша, Блонді - не дуже. В цьому році з таким форс-мажором довелося садити, що в магазинах знайшлося. Сподобалася колгоспниця. Проблем не було, але правда, що зав'язь формується на пагонах 2-го і 3-го порядку, і треба залишати на рослині 3 - 4 плоду, не більше. Рекомендації щодо формування рослини - прямо на пакетику. Люблять перегній, як мульчу, і краще недолити, ніж затопити водою, на відміну від огірків.

Egorka
Egorka
Репутація: 0 (+0/−0)
Повідомлення: 14
З нами: 1 год 1 місяць

Сообщение #3 Egorka » 25.05.2017, 21:04

За часів коли моя бабуся дівкою то вона щороку саджала диню. Всіх подробиць я вже не пам'ятаю, але точно пам'ятаю, що саджала вона її прямо на купу перепрілого гною, яку готувала ще з осені (в господарстві була корова і не одна, так що цього добра було вдосталь). Вона завжди говорила: "Коріння огірка та дині дуже тепло люблять". І дійсно, за рахунок перепрівання гною, купа в глибині завжди була теплою, (але не гарячою як, як в компостних яма зі свіжим гноєм), напевно тому ми щороку ласували маленькими, ароматними диньками. А ось смак динь залежав від кліматичних умов: в спекотне сухе літо - солодкі, в холодне і дощове - водянисті і без смаку.

sidr
Аватара
sidr
Репутація: 1 (+1/−0)
Повідомлення: 28
З нами: 1 год

Сообщение #4 sidr » 25.05.2017, 21:08

Головна хитрість в дині - всі зав'язі ростуть на пагонах третього порядку (на "пасинках")
Після третього листа прищипнути основний пагін. З пазух виростуть пагони другого порядку. Прищипнути. З пазух виростають пагони третього порядку - на них - жіночі зав'язі.
Температура повинна бути в період вегетації дуже висока. При 15-ти градусах вночі (в червні так буває) вона повністю перестає розвиватися. Тому ми вирощували в тунельній теплиці, відкриваючи тільки торцеві частини, а решту до самого дозрівання плодів залишали під плівкою.

Евгений Витальевич
Евгений Витальевич
Репутація: 2 (+2/−0)
Повідомлення: 10
З нами: 5 місяців 27 днів

Сообщение #5 Евгений Витальевич » 26.05.2017, 06:50

Уже років 7 вирощую дині північніше Києва. На початку, звичайно, були розчарування, втім, як у всіх початківців, зараз досвід накопичений і врожаї радують! Формувати кущі можна по-різному, в залежності від того як їх вирощувати, у вертикальній культурі або на землі, та й сортові особливості треба враховувати. Сортів через мої руки пройшло багато, від деяких довелося відмовитись. Можу порадити сорти Міннесота, Смоленська суперсолодка, Північна нектарна, Дюна - всі дуже ранні, швидко набирають цукор, за умови обмеженого поливу. Китайські дині - Мрія ледаря, Данина Яна, Голд світ, виростають в будь-літо, але у них своєрідний смак і хрустка м'якоть що не всім подобається.
Азотні підживлення, тільки в початковий період росту, потім виключно фосфорно-калійні.

errror
errror
Репутація: 5 (+5/−0)
Повідомлення: 271
З нами: 1 год 6 місяців

Сообщение #6 errror » 26.05.2017, 07:33

Smila писал(а):Допоможіть порадою що робити необхідно з динею щоб розсада гарно прижилась. Розсада висаджена в парник невеликий, але листя вкрилось якимись плямами. Чим обробити диню, може їй жарко під плівкою?

Грибкові захворювання баштанних культур

Борошниста роса. Спостерігається характерний білий борошнистий наліт на стеблах і листках, який отримує до кінця вегетації бруднуватий відтінок. Рослина пригнічена. В окремих випадках органи, уражені в сильному ступені, відмирають. При появі перших ознак захворювання рекомендується проводити обприскування 1%-им розчином колоїдної сірки або обпилювати сірчаним кольором, один кілограм якого слід змішати з 2 кг дрібного просіяного дорожнього пилу. Рослинні залишки слід знищити і повертати на уражені грядки через 3-4 роки.

Несправжня борошниста роса (пероноспороз). На верхній стороні листя добре помітні жовтуваті плями, під якими з нижнього боку листа є погано видимий наліт сірувато-фіолетового кольору. Згодом жовті плями буріють, засихають, що може викликати загибель листа в цілому. Рослина, як правило, пригнічена. Необхідно знищити рослинні залишки з ураженої грядки, з поверненням на неї гарбузових не раніше, ніж через три роки. Рекомендується профілактичне обприскування 1%-ою бордоською рідиною.

Антракноз (мідянка). На плодах утворюються вдавлені плями і виразки мідного кольору, плями можуть з'являтися також на листках і стеблах. Уражені плоди погано зберігаються, листя і стебла можуть засохнути. На ураженій грядці рекомендується ретельно прибрати і знищити рослинні залишки і повертати на неї гарбузове не раніше, ніж через 3 роки. Рекомендується протруювати насіння фунгіцидними препаратами, обприскування 1%-ою суспензією колоїдної сірки або обпилювання сумішшю сірчаного кольору з просіяним дорожнім пилом (1: 2). Допускається застосування 1%-ого розчину бордоської рідини.

Зелена цвіль. На листі ослаблених рослин (зазвичай уражених бактеріозом) видно темно-оливковий наліт. Рекомендується дотримуватися агротехніки, проводити захисні заходи проти бактеріозу.

Бактеріальні захворювання баштанних культур

Незграбна плямистість. На листі дині, іноді на плодах, з'являються бурі незграбні плями. Уражена тканина листа часто випадає. Іноді плями мають білуватий відтінок. Плоди погано зберігаються. Рекомендується збір і знищення післяжнивних залишків, обприскування 1%-ою бордоською рідиною при появі перших ознак захворювання, ділянку найкраще просапати, намагаючись верхній шар грунту перемістити вглиб.

Бактеріоз дині. На листі бурі плями. Рекомендується проводити комплекс заходів, запропонованих для боротьби з незграбною плямистістю.

Вірусні захворювання баштанних культур

Мозаїка. Ознаки захворювання з'являються на молодих листках рослин у вигляді жовтувато-зеленуватих плям. Згодом лист може стати гофрованим за рахунок утворення темних здуття у вигляді бульбашок. Слідом за цим розвивається різко виражена жовта або зелена плямистість, яка супроводжується курчавістю листя. Цей симптом особливо чітко виражений на кабачках і патисонах. У гарбуза деформація листа зазвичай не розвивається - мозаїчним візерунком розписана рівна поверхня листової пластинки.
Листя з явними симптомами захворювання відмирають, так само як і більшість квіток. Ростуть хворі баштанні повільно, міжвузля коротшають. У деяких випадках листя досягають лише половини нормальної величини, підстава стебла розтріскується, що часто призводить до загибелі всієї рослини.
На молодих плодах хворих динь відзначається крапка, яка з віком зникає. На гарбузі часто утворюються бородавчасті вирости, які характерні також для хворих патисонів і кабачків.
Кавун порівняно слабо уражається вірусом звичайної огіркової мозаїки. Тому при виявленні на баштані цього вірусу перевагу слід віддати кавуни, відмовившись від вирощування гарбуза, кабачків, патисонів і дині.
Основні заходи боротьби - знищення бур'янів і комах. Несприятливо позначається сусідство баштану з посадками люцерни, огірків, пасльонових, декоративних культур.

Liza
Liza
Репутація: 1 (+1/−0)
Повідомлення: 9
З нами: 6 місяців 8 днів

Сообщение #7 Liza » 26.05.2017, 08:55

3 роки поспіль намагалася виростити в теплиці диню і кавун - невдало. Щороку щось траплялося. І недавно вичитала, що виявляється на глинистих ґрунтах ці культури не ростуть! Треба обов'язково вносити багато піску. Так що будьте уважні до перевірки грунту перед посадкою кавуна чи дині.

Bogdan
Аватара
Bogdan
Репутація: 3 (+3/−0)
Повідомлення: 25
З нами: 1 год 5 місяців

Сообщение #8 Bogdan » 28.05.2017, 07:01

Ключ до успішного вирощування дині лежить в декількох основних постулатах:

1. Розсада не повинна перерости, термін не більше 30-ти днів.
2. Диня при тривалих температурах нижче 10 С - зупиняється в рості, починає хворіти і гине. Отже висаджувати розсаду треба не раніше початку червня.
3. Жіночі квітки у в основному з'являються на пагонах 2-го, третього порядку. Тобто треба засліплювати (прищипувати) пагони для стимуляції розвитку пасинків.
4. Необхідно застосовувати штучне запилення квіток.
5. Після того як плоди закінчують ріст і починають зріти - полив треба припинити.

Трохи детальніше:

При вирощуванні розсади і висадки в грунт, треба боротися проти перезволоження в зоні кореневої шийки. Стебло дині при підвищеній вологості може загнити. Тому я в місці кореневої шийки сиплю пісок. Переросла або розсада що просто витягується як правило гине після пересадки або не дає урожай.
Загострю увагу на те, що до появи п'ятого листа, надземна частина рослини розвивається дуже повільно. І якщо перша половина літа холодну, то рослини практично не буде розвиватися і шансів отримати товарний урожай практично не буде. В цьому випадку я заміняю кущі дині - на заздалегідь підготовлену розсаду огірків. Тобто я одночасно з висадкою розсади (або на тиждень раніше) сію огірки на розсаду в ту ж теплицю. Роблю це на випадок холодного літа, щоб даремно місце в теплиці не пропадало.
Формується диня в один-два стебла (іноді від жадібності і в три).
По першому способу, батіг прищипують над третім, четвертим листом, з пасинків формуються пагони, які теж в свою чергу прищипують на висоті 50-150 см. Всі пагони третього порядку прищипують після 2-го - 4-го листа. Після того як зав'яжеться достатня кількість зав'язей (одна-дві на батіг) все безплідні пагони видаляються квітки і зайві зав'язі обриваються.
Такий спосіб формування більш надійний для хорошого зав'язування плодів, але затримує ріст рослин.
Нові сорти здатні зав'язувати плоди вже на головному пагоні, якщо Ваші сорти проявляють такі якості, то можна вирощувати в один пагін і частіше садити рослини.
Диня в наших умовах, вимагає додатково, штучного запилення, тобто як тільки з'явилися жіночі квіти. Вранці треба пройтися по кущах, вибирати чоловічі квітки (без зав'язі) акуратно відірвати обірвати у нього пелюстки (для зручності) і опилити їм жіночі квітки, причому бажано брати чоловічому квіти на іншій рослині.
Плід дині дозріває 30-50 днів. При перших же заморозках рослини гине, диня практично не дозріває, більше 10 днів її залишати на дозрівання марно. У середній смузі заморозки бувають вже на початку, середині вересня. В наслідок усього цього на початку серпня треба визначатися з нормування плодів і долею рослин. З цього моменту всі квіти і зав'язі, розмірами менше ніж волоський горіх, видаляються, бічні пагони прищипують. Безплідні батоги видаляються. Це стосується і рослин цілком якщо на них немає плодів.
Полив скорочується, а коли дині перестають рости і починають зріти, полив припиняється зовсім.
Збирають дині в момент коли їх колір і малюнок на шкірці став відповідати сорту і з'явився сильний динний аромат. При цьому треба пам'ятати що канталупи (наприклад Шаранта) після досягнення повної зрілості, починають втрачати цукор і зберігаються так само недовго. Дині сортотипу Галлія можуть почати перетворюватись в спирти, тому з їх збиранням теж тягнути не можна. Однак зберігаються вони добре.
Ось напевно і все, удачі на дачі!

Kiril Petrov
Kiril Petrov
Репутація: 1 (+1/−0)
Повідомлення: 24
З нами: 7 місяців 30 днів

Сообщение #9 Kiril Petrov » 28.05.2017, 08:33

Які сорти краще вирощувати у Київській області, і чи є у дінь гібриди? Може вони швидше визрівають і краще їх сіяти в нашому прохолодному для цієї рослини кліматі?

45freska
45freska
Репутація: 1 (+1/−0)
Повідомлення: 18
З нами: 9 місяців 1 день

Сообщение #10 45freska » 28.05.2017, 10:44

Добридень! Хочу дати пораду по вирощуванню кавунів і динь. Обробіток ґрунту на ділянці, для вирощування кавуна і дині, проводять так само, як при вирощуванні гарбузових культур. Глибока оранка. Більш глибока обробка грунту сприятливо позначається на зростанні рослин і їх врожаї.
Кавун і диню висівають, коли грунт на глибині 8-10 см прогріється до 15-17 ° С, враховують можливість пізніх весняних заморозків. На окремих невеликих, добре захищених від вітру сонячних ділянках і у дворах посів можна проводити на 5-6 днів раніше.
Посів проводять гніздовим способом по 5-6 насіння в гніздо. Гнізда розміщують в залежності від сорту за схемою 2x0,3-1 м для кавуна і 1,5x0,3 м для дині. Після проріджування в кожному гнізді залишають по одній найбільш здоровій рослині.
Після утворення другого справжнього листка посіви проріджують, розпушують. Міжрядний обробіток проводять розпушувачем або мотикою. Одночасно з розпушуванням рослини підгортають пухким і вологим ґрунтом.
Вдруге посіви розпушують, проріджують і підгодовують до, того, як стебло почне стелитися по поверхні грунту. Цю обробку потрібно проводити дуже обережно, щоб не перерубати або не пошкодити стебла, Одночасно з другим розпушуванням рослини також підгортають.
Крім підгортання, часто необхідна прополка посівів. Її слід проводити після того, як стебла почнуть стелитися по поверхні грунту. Розпушування, прополювання і всі інші роботи слід проводити після висихання роси.
При висиханні грунту рослини 2-3 рази поливають. Перший полив проводять безпосередньо перед проростанням насіння або відразу після нього, другий - при утворенні сланких стебел і третій-перед початком дозрівання плодів. Полив здійснюють по борознах, нарізаним паралельно рядам рослин.
При звичайних умовах вирощування плоди кавуна починають дозрівати в другій половині липня. Кавуни слід збирати вранці, до полудня.
Літні сорти дині прибирають в стадії стиглості, а осінні - після пожовтіння листя, але до настання сильних заморозків.
Плоди динь літніх сортів збирають через день.

Rusya
Rusya
Репутація: 0 (+0/−0)
Повідомлення: 20
З нами: 7 місяців 3 дня

Сообщение #11 Rusya » 28.05.2017, 13:08

У нас в минулому році визріло 11 динь і 8 кавунів. Всі були дуже солодкими, кавуни червоні, солодкі, до 5 кг. Дині до 1,5 кг. Нічого смачніше, як нам здавалося, ми не їли. З найбільших екземплярів взяла насіння, висадила нині знову на 10 кв.м. в теплиці. Є вже міцні гарні рослинки. Коли стало більш менш тепло гарно пішли в ріст. Емоцій маса, незручностей ніяких, а смакота що в магазині не купиш.

Sonka
Sonka
Репутація: 0 (+0/−0)
Повідомлення: 17
З нами: 6 місяців 10 днів

Сообщение #12 Sonka » 01.06.2017, 07:59

Підкажіть чому не росте диня посаджена через розсаду. Розсада була гарна, з грудкою землі. Посаджена, підживлена, полита. Зараз навіть квіточки з’являються, але не росте, і не дуже зелена, якась бліда. Підживлювала настоянкою трав пару разів. Земля не суха, поливаю, але не заливаю.

45freska
45freska
Репутація: 1 (+1/−0)
Повідомлення: 18
З нами: 9 місяців 1 день

Сообщение #13 45freska » 01.06.2017, 08:03

Не знаю, чи правильно, але мої дині (і кавуни) сидять під спанбондом в скляній теплиці. Спанбонд відкриваю тільки коли десь вище плюс 25, хоча сама теплиця часто відкрита і при +20. Розповім чому.
Я десь читала, що до динь треба ставитися так само, як до власної шкури - якщо на сонечку тепло і ви здатні ходити в купальнику - відкривайте дині зовсім. Хочеться одягнути тонку кофтину - закривайте диню першим шаром плівки. А хочеться одягнути куртку - ще один шар укриття на диню.

errror
errror
Репутація: 5 (+5/−0)
Повідомлення: 271
З нами: 1 год 6 місяців

Сообщение #14 errror » 01.06.2017, 15:25

Якби диня була здатна плодоносити регулярно, стабільно, давати більш-менш прогнозовані врожаї щороку, вона давно б увійшла в число найбільш затребуваних культур. З неї збиралися отримувати цукор. Отримувати його з динь набагато простіше, ніж з буряка або цукрової тростини. Та й доглядати за баштанними набагато легше, ніж за буряковими полями.
З насіння б тоді робили масло, схоже на оливкове, а макуха пішла би на корм худобі. У XIX столітті почали отримувати з динь цукор, але швидко побачили, що стабільності у виробництві не буде, і відмовилися від цієї ідеї. Дині давним-давно облюбували для себе місце на землі. У Малій і Середній Азії вони виростають надзвичайно солодкими і ароматними.
У Росії їм холоднувато, і не щоліта може догодити їм погода. У XVII столітті правив цар Олексій Михайлович, захотів, щоб дині росли під Москвою. І вони росли, дивуючи смаком знатних європейців. Баштанники, щоб догодити цареві, доглядали за динями так старанно, що ніколи не залишали їх без уваги.
Літніми ночами, вранці і ввечері вони відстежували погоду за допомогою власних відчуттів. Виходили до ділянки де росли дині і сідали на лавочку в нижній білизні. Якщо здавалося холоднувато, одягали на себе ще щось, а на дині накидали покривало. Було потрібно - додавали ще. Пригріє сонечко - починали знімати в зворотному порядку. І все виходило. Уявити, що ми зараз будемо домагатися успіху подібним чином, неможливо. Простіше піти на ринок і купити.
А насіння як за старих часів готували! Вимочували в парному молоці (це давало мікроелементи і вітаміни) або в відстояній дощовій воді з додаванням старого овечого гною. Влаштовували парові теплі гряди. Накривали рамами з слюди. За Петра I царський двір ласував тонкими кавуновими і динними смугами без кірки, намоченими в патоці. Там були свої секрети приготування.
Напевно, це дуже смачно, раз імениті особи об'їдалися, а деякі навіть вмирали через надмірну пристрасть. У нас дині не завжди радують урожаєм, але нам все-таки пощастило, що їх сюди привозять продавати щоліта. Багато народів взагалі не знають динного смаку, адже ці плоди ростуть не скрізь і транспортування переносять погано. Добре ще, що вони мають здатність дозрівати при зберіганні (на відміну від кавунів).
До речі, динна кірка, кинута в каструлю, де вариться м'ясо, допомагає йому швидше стати м'яким. Високі смакові якості плюс дієтичні властивості, значний вміст цукру, ароматичних і мінеральних речовин, вітамінів роблять диню цінним продуктом харчування. Вона корисна малюкам, тому що багата залізом, яке необхідно для кровотворення.
У помірній кількості дині принесуть користь при серцево-судинних захворюваннях, хворобах печінки, нирок і недокрів'ї. Вони благотворно впливають на нервову систему. Але при цукровому діабеті їсти диню не можна.
Як відрізнити зрілу диню від недостиглої? Сітка на шкірці нічого про це не скаже, не треба на це сподіватися. Хвостик може бути тонким і у незрілої дині і товстим - у перезрілої, тут не вгадаєш.
Хтось уміє визначати по звуку, одним помахом, але для цього треба мати досвід, а ми не встигаємо його накопичити, час дині закінчується швидко. Ясно, що плід повинен мати жовтий колір і бути відносно м'яким, особливо з того боку, яким лежав на землі. Щось корисне може підказати щільність шкірки. Якщо світліший бік не можна проколоти нігтем - диня, швидше за все, стигла.

Lutar
Lutar
Репутація: 2 (+2/−0)
Повідомлення: 10
З нами: 6 місяців 4 дня

Сообщение #15 Lutar » 01.06.2017, 17:23

Сьогодні на вулиці 22 тепла, але сильний вітер і сонце все ж добре пече, а я залишив свої дині під плівкою, бо зазвичай кожен день відкриваю парник. І як мені здається диням така процедура вигрівання подобається. Пробував залишити вкритими перець та огірки то листя їхнє стало в’яле і повисло, а диньки навпаки стоять, як в молодого хлопця оце…

Zavochica
Аватара
Zavochica
Репутація: 3 (+3/−0)
Повідомлення: 28
З нами: 10 місяців 25 днів

Сообщение #16 Zavochica » 01.06.2017, 17:34

Я вирощую вертикально, відповідно диньки будуть в підвішеному стані (якщо взагалі будуть). Вирішила не прищипувати взагалі, так як не вмію. Що буде те й буде. Буду робити фотозвіт і сюди виставляти, ну і враження свої буду описувати, якщо буде від чого.

Werdikt
Werdikt
Репутація: 0 (+0/−0)
Повідомлення: 21
З нами: 1 год

Сообщение #17 Werdikt » 06.06.2017, 06:55

Найбільше мені подобається сорти дині Колгоспниця і Спринтер, Айкідо. Садив Канарковий медовий, не сподобався, не солодкий. А може бути, у мене така вийшла. Не знаю. А так диньки виходіть не надто великими - кілограма півтора, але смачні. Щоб вони встигли визріти, я запилюють їх вручну, а не чекає милостей від природи - коли там ще зав’яжеться плодик. Беру чоловічу квітку, обриває пелюсточки легенько, щоб не струсити пилок, і запилю жіночі квіти. На рослині залишаю не більш 3-х плодів, коли вони досягнуть розміру в волоський горіх, інші видаляю. Диню формую в 3-4 стебла. Намагаюся, щоб на кожному стеблі було по одному плоду. Тоді і рослині вистачає сил їх виростити, і вони встигають визріти. Літо то у нас не дуже довге.


Вернуться в «Вирощування баштанної продукції»

Хто зараз на форумі (по активности за 5 минут)

Зараз цей розділ переглядають: 1 гость