Тюльпани від викопування до висаджування

Описание: Ділимося досвідом з вирощування садових та кімнатних квітів

errror
errror
Репутація: 5 (+5/−0)
Повідомлення: 271
З нами: 1 год 3 місяця

Сообщение #1 errror » 19.11.2016, 08:50

Тюльпани потребують щорічного викопування. Цей аг-роприйом допомагає покращити коефіцієнт розмноження, підвищує вихід великих цибулин, а хворий матеріал вибраковують та знищують. Лише дітки припустимо вирощувати без викопування упродовж двох років.

Викопувати тюльпани починають, коли пожовтіють 1 /3-2/3 листків та покривна луска заміщувальної цибулини стане світло-коричневою. Більш раннє збирання негативно впливає на коефіцієнт розмноження та декоративні якості рослин у наступному сезоні. Запізнення з викопуванням також завдає шкоди квітникарю. Якщо збирання проводиться після повного побуріння листків (а значить, розсипались гнізда тюльпанів), багато цибулин отримають механічні пошкодження, значну частину діток та цибулин буде загублено, залишено в ґрунті, що призведе до засмічення ділянки тюльпанами. Така ділянка протягом декількох років має бути виключена із сівозміни. Крім того, при пізньому викопуванні збільшується уражуваність цибулин грибними захворюваннями, погіршується їхній товарний вигляд через численні розриви покривної луски.
Викопувати тюльпани, як і садити, потрібно окремо у відповідності з розмірами. Першими викопують рослини, які виросли з діток та дрібних цибулин. При викопуванні вибраковують гнізда, що не дали приросту та з ознаками виродження. Одночасно знищують цибулини з наявними ознаками інфекційного ураження.

Викопувати краще вранці або ввечері чи в похмурі дні. Викопані цибулини вкрай чутливі до прямих сонячних променів. Цибулини тюльпанів після перебування впродовж кількох годин під яскравим сонцем уражуються хворобами й гинуть. Відразу після збирання можна видалити рештки стебла та листя, особливо при великій кількості цибулин та нестачі площі для просушування. Для просушування викопані цибулини окремо по сортах насипають у два-три шари в ящики з сітчастим дном (на суцільному дні цибулини погано вентилюються, легко загнивають та пліснявіють). Ящики обов'язково споряджають бирками з назвою сорту або з порядковим номером сорту (під котрим він розміщений у списку колекції). Ящики ставлять для попереднього просушування під навіс або в добре провітрюваний сарай. Цибулини не перебирають до підсихання, тому що навіть нанесене легке пошкодження часто спричиняє захворювання те загибель цибулин. Якщо матеріалу невелика кількість, стебла та листя можна не видаляти відразу після викопування, а залишити їх до закінчення попереднього просушування. Таким чином можна запобігти зайвим травмам цибулин. Попереднє просушування триває 1-2 дні, після чого "гнізда" легко розпадаються. Після підсушування цибулини вручну очищають від залишків материнської цибулини, коріння, стебел та протравлюють в 0,5%-му розчині перманганату калію ("маргацівці") впродовж ЗО хвилин. Дворазова обробка садивного матеріалу в розчині перманганату калію (після збирання та перед висаджуванням) не лише захищає від хвороб, а й задовольняє потребу майбутньої рослини в марганці. Якщо марганцівки немає, можна протруювати в розчині фундазолу ("беномілу") або настою часнику. Протравлені цибулини сортують за розборами (див. таблицю). Для зручності краще користуватися шаблонами з отворами овальної або прямокутної форми. Розмір цибулини визначають за меншим діаметром, що не дає змоги пласким цибулинам потрапляти до більших розборів та покращує якість садивного матеріалу.

Цибулини екстра, першого та другого розборів реалізують як садивний матеріал або використовують екстру та перший розбори для вигонки (взимку) та висаджування в грунт для цвітіння, другий розбір - лише для висаджування на цвітіння. Цибулини третього розбору підрощують впродовж одного року, дітки першої категорії - 2-3 роки. Дрібні дітки за наявності достатньої кількості садивного матеріалу висаджувати не доцільно, оскільки для вирощування з них товарних цибулин потрібно чотири роки.

Після сортування тюльпани ще просушують упродовж 3-4 тижнів (липень) при температурі 23-25°С, добрій вентиляції та вологості 70-80%. У серпні температуру знижують до 20°С, а у вересні - до 15-18°С. Вологість підтримують на рівні 60-70%. На початку жовтня, за 1-2 тижні до висаджування, бажано знизити температуру до 12-13 °С.

Дотримання температурного режиму під час зберігання має важливе значення, оскільки в цей період відбувається процес формування заміщуючої та дочірніх цибулин, а також квітконоса та квітки.

Вернуться в «Квітникарство»

Хто зараз на форумі (по активности за 5 минут)

Зараз цей розділ переглядають: 1 гость